lørdag, juni 13, 2009

Noen tanker samlet i et dikt

Jeg tenker,
Jeg føler,
Jeg hører
...og det sårer
Du snakker som og jeg skulle vært fra en annen planet,
Du tenker ikke på, hvem dine ord berører.
Feminist,demokratisk, sier hva jeg vil si,
Føler meg norsk,tross for at jeg aldri vil like å gå på ski.
Undertrykkende,kaller du det plagget min mor bærer med hode hevet,
Hva får deg til å tro at det er no mere frihet, i å gå med skjørt som er halv revet?
I min foreldrenes kultur, blir alt bestemt av en mann,
Men ingen skal få lov å si til meg, hva jeg kan- og ikke kan.
Du trenger ikke like det jeg mener, det jeg gjør- eller meg,
Det eneste jeg vil ha, er respekt av mine valg fra deg.
La oss ta den kampen som må taes,
la oss kjempe for svakstilte kvinner,
Mens vi har dette i tankene ; der hjerter blør er det ingen vinner.
Sakte,rolig men sikkert vil vår gamle budskap virke ny
La oss støtte hverandre mens DE og OSS smelter sammen til det nye VI.

2 kommentarer:

  1. D blir aldri noe vi! dere har kommet hit fordi vi trengte arbeid,og dere trengte penger. Nå er det på tide å dra hjem igjen!

    SvarSlett